14 Juli Jobbhelg

Jag jobbar helg denna helg, men det är lugnt. Inte så speciellt mycket att göra.
Just nu lagar jag mat, lagade även lunch förut. Lunchen blev riktigt god, kolla in detta:
Detta är en korvgryta jag gjorde förut och den blev faktikst supergod!


Just nu lagar jag pizzan jag gjorde för någon vecka sedan, får se om jag lyckas denna gång också :)

Idag så har jag och Elvi varit ute och "konditionstränat" Det finns en grässlinga här som är hyffsat lång och den har vi travat och galloperat fram och tillbaka på. Hon var duktig! Tågspåret går ju precis bredvid denna slinga och idag lyckades det komma ett tåg när vi galopperade så Elvi fick lite panik, men höll sig ändå i skinnet. Stolt matte!

Vädret är ju inget att hurra för, regnar varje dag, mer eller mindre. Just nu regnar det en hel del ute.


Vissa dagar får Elvi lite spännande grannar i hagen. Det är lite speciellt att äta bredvid kor, det gör man ju liksom inte varje dag. 


Det som återstår av dagen är att ta in alla hästarna senare i em och sedan kvällsfodra ikväll. 
Ha en trevlig lördag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0