2 Juli

Är nu inne på min tredje jobbvecka, det är väl tre veckor kvar. Så alltså har halva tiden gått.

Idag fick Elvi tömköras och det gick väldigt bra! 
Min häst har blivit så stark nu att hon klarar av att galoppera på tömmen!! Jag har aldrig gjort det med henne förut varken i longering eller tömkörining och detta på grund av att hon inte varit tillräckligt stark och då har jag tyckt att det är onödig slitning på ben osv. att ens försöka.
Men nu när jag tömkörde för någon vecka sen så fattar hon galopp självmant och galopperar samlat!! Hur otroligt är inte det? Så nu när jag tömkör så kan hon få galoppera också, det är så himla bra att vi kan göra det nu. Nu kan vi ta muskeluppbyggnaden tíll en helt annan nivå! 
Detta betyder ju också att vi är på rätt väg.

Något annat roligt är ju att vi fick finbesök på jobbet idag av bästa Zandra och Linda, var underbart att få se dom två igen!

Nej, nu ska jag ta och gå ner och fodra hästarna och sedan ska jag sussa sängen. Imorgon är det full rulle med många hästar som ska skos/verkas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0