Update

Länge sen sist nu, men har haft fullt upp. Just nu jobbar jag och har inte haft tid.
Jag bor ju här ute och har med mig Elvi hit till jobbet, så har inte varit hemma på två veckor nu.  I början var det ganska tufft, längtade hem och ville tillbaka till Smedby, men det blev bättre med tiden. Nu går det bra. Jag har nu insett att jag inte är ett dugg redo att sluta skolan och flytta hemmifrån! Jag vill vara barn ett litet tag till.
Så detta sista år i skolan ska jag ta vara på!

På fredag åker jag och Karin (andra tjejen jag jobbar med) Ner till Falsterbo :D och kommer hem på tisdagen. Ska bli så otroligt roligt att få åka ner iår med! trodde det var kört där ett tag, att jag skulle få vänta tills nästa år. Men icke.
Vi åker ner med lastbilen på fredag och får åka tåg hem på tisdag. Hoppas på bra väder dom dagar vi är där nere.

Den 17/6 var ju jag och Elvi och tävlade i Rappestad, underbara Elvira skjutsade oss dit (min tredje mamma) Det hade ösregnat heela natten och ända in på morgonen, banan låg under vatten. I 90 klassen kom jag inte till ridning och la Elvi i skiten hur mycket som helst och underbar som hon är hoppar hon i alla lägen. Det blev tyvärr ett pet. I 1 meter så kunde det inte gått bättre, Elvi var så jäävla fin så ni anar inte! Jag var fruktansvärt nervös och framhoppningen gick inte alls bra, men när vi fick startsignal så tänkte jag; nä nu jävlar Elvi, detta klarar vi! Så fick upp en jättebra galopp och Elvi flög över hindrena! Hon hoppade så sjukt fina språng och vågade sträcka på sig över oxrarna utan att spänna sig. På det sista hindret hoppade hon mig ur sadeln. Tyvärr så blev det ett retligt litet skit pet på det 5:e hindret på grund av att jag red en dålig väg, så Elvi hann inte upp med benen. Men om jag säger så här, vi hade lika gärna kunnat vara nolla, så litet pet var det.

Under sommaren nu så ska det läggas ner mycket tid på kondition och styrka, så nu är det lugnt på hoppfronten för Elvi´s och min del :)

Oj, blev en lång text, men så kan det gå när inte haspen är på!

Min vackra häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0