23 Mars

N fasligt tag sen jag var här inne känner jag. Men jag har haft fullt upp med skola och stall den senaste månaden.
I skolan har det varit inlämningar och plugg som är tvunget att göras. I stallet så har det varit en hel del känslor då Elvi inte har varit helt fräsch.

Till Elvi då, hon har varit konstig och inte kännts helt fräsch. Inte halt, men kännts allmänt konstig, knackig när man ridit osv. Så jag tog ut Linda Söderberg-Fång för en vecka sedan och det var nog det bästa jag gjort kan jag säga. Hon var helt suverän. Allt jag kände när jag red, sa Linda. Elvi satt fast i båda bogarna, ländryggen och halsen. Linda knäckte loss henne och så fick jag lite massageövningar jag kunde göra innan och efter ridning.
Så nu håller jag på att jogga igång Elvi igen.

Jag är på jakt efter en ny hoppsadel, så om någon har någon eller känner någon som ska sälja en bra begagnad hoppsadel så finns lilla jag!

I skolan så har det precis blivit lugnt. Jag har klarat tappsko-kompetensen och jag kan numera slå på tappskor! Är superglad! Ngt som är ännu bättre är att hela min bästa klass klarade detta! 
Jag har nu två veckors praktik framför mig att se fram emot. v13 ska jag vara hos distriktveterinärerna i norrköping och v14 så ska jag gå med 3 olika ridlärare på Hageby ridskola :) Kommer bli superbra tror jag.

Idag är jag ledig och det är så skönt att få stressa ner lite efter dessa intensiva veckor. Morgonen har bestått av städning av mitt rum och det behövdes kan jag motvilligt säga. Jag skäms över att jag har bott såhär i flera veckor. Men nu är det fräscht och nystädat. 

Jag har lite bilder som jag inte har laddat upp och dom kommer i ett annat inlägg, men jag bjuder på ett smakprov. 
 
  

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Lilla hjärtat.Du är så duktig så men jag skulle gärna vilja att du kom till mormor innan du åker till stallet en dag.Älskar Dig av hela mitt hjärta kram

2012-03-23 @ 19:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0