Andra dagen på praktiken

Ja, det får bli dessa rubriker tror jag under denna vecka då jag har praktik på distrikt. 

Idag var det en väldigt lugn dag på stationen. Jag fick börja med att diska instrument från gårdagens kastreringar och sedan följde jag med en annan veterinär idag och vi åkte på två "fall", en med kalvförlamning och en med juverinflamation. Fick hjälpa till med en del grejer och veterinären jag var med förklarade bra osv. Efter att vi var klara med detta så var det bara att åka tillbaka till stationen och äta lunch.
Jag diskade lite mer operationsinstrument när den andra veterinären kom tillbaka efter hennes fall. 
Jag fick kolla på lite odlingar idag och det var väldigt intressant att få se hur det såg ut och imorgon så ska vi kolla på några prover vi tog idag. Jag fick sluta vid 14. 

Elvi  och jag tog oss en tur i skogen idag på ca. 1 timme. Väldigt mysigt och så var det varmt och skönt på det också.

Ska nu försöka lägga mig och sova och så ser jag fram emot morgondagen, då jag ska vara kvar på stationen och vara med på smådjur. Ska bli intressant! Denna bild får passa till morgondagens göra :)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0