Tredje + fjärde dagen på praktiken

Igår blev det inget skriveri på grund av att mitt internet la av och jag orkade inte gå upp och fixa det. Men jag måste ändå säga att jag varit duktig med att skriva de senaste dagarna.

I onsdags på praktiken så var jag ju inne på stationen och var med på smådjuren. Det var två han katter som skulle kastreras, en hund som skulle ta bort tandsten, 4 valpar som skulle chippas och vacc och en hund som hade skorvlig hud, det kom även in en på drop in.
Det var väldigt intressant att få vara med på allt detta, fick verkligen vara med på allt och titta vad dom gjorde osv.

Idag
på praktiken var jag med och åkte hela dagen. Vi var först på en ko som hade världens böld på bakbenet, den tog vi hål på och det sprutade ut var (detta utan att överdriva) Sedan var vi på en tacka som hade lammat för några dagar sedan och den mådde inget bra. Hon hade tydligen fått kallbrand i juvret, tyvärr var hon så dålig att hon inte gick att rädda så vi fick ta avliva henne. Väldigt tråkigt.
Sedan fick jag följa med en annan veterinär till en grisfarm (eller va det heter) det stank som sjutsingen, men man vande sig efter ett tag. Intressant att få se grisar också. Suggorna är ju för tusan huuuur stora som helst!! Helt sjukt.

Elvi fick vila i onsdags och idag så red vi på banan och där var hon pigg. Roligt med lite energi i henne :) Det gick bra och vi red i samma tänk som Agge sa att vi skulle på senaste lilla träninge. Elvi var med på noterna och lyssnade, släppte och blev mjuk som jag ville. För att sammanfatta; jag fick igenom det jag ville!

Imorgon vet jag inte hur det blir. Antingen är jag kvar på stationen eller så åker jag med någon ut. Men dom hade en hel del smådjur imorn och det är ju roligt att vara med på det, så det kan luta mot att jag blir kvar på station. Man vet aldrig. Det är ju min sista dag också.

Ett säkert vårtecken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0