Dressyrtävlings debut

Idag så debuterade jag och Elvi i dressyrens värld.
Vi åkte till Vikbolandets ryttarförening och red en LB:2. Agge Min tränare följde med som stöd och skjuts, guld värt!
Jag har ända sen jag anmälda mig undrat vad jag gett oss in på, men vi har legat i hårdträning inför denna debut.
 
Framridningen: Så fort jag tog tyglarna så kändes det så himla bra. Agge fick påminna mig ibland om vissa saker, men annars var Elvi superfin! Red inte fram så länge så hon inte skulle bli trött, vill ju att hon ska kunna orka vehålla framåtbjudningen inne på banan också.
 
Programmet: Blev lite nervös precis innan vi skulle in, men det släppte så fort jag fick signal att börja. Då blev jag istället väldigt fokuserad på uppgiften. Elvi kändes jättefin och hon var med på varenda lite grej och hon inväntade mina hjälper. Hon var så himla positiv och glad och tyckte det var jätteroligt! Även jag tyckte det var roligt.
Jag är en stolt och lycklig hästägare till denna underbara häst!
Vi fick 5:or och 6:or rakt igenom och vi fick 57% Jag hade nog inte ens förväntat mig såhär mycket och det vi fick påbackning på är det vi hela tiden tränar med.
 
Agge är den som stöttat mig hela tiden och gör det hela tiden och jag är överlycklig över att hon följde med idag, annars hade det inte gått. Världens bästa tränare! Hon tror verkligen till 110% på Elvi och mig, det är så skönt och framförallt roligt.



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0