24 Augusti

Sommaren lider mot sitt slut och mitt sommarvikariat har nu tagit slut även det....

Ja, vad som händer och fötter kan bara framtiden veta. För att veta vad som kommer, är inget jag har någon aning om.
Så jag återkommer om det vid ett tillfälle då jag faktiskt vet.
 
Idag så hade jag utsläppet i stallet och passade efter det på att rida Elvi.
Det gick så himla bra så jag höll på att smälla av!
Vi red öppna-sluta på långsidorna, sluta-skänkelvikning på diagonalen, förvänd galopp, tempoväxlingar i både trav och galopp. Vi gav oss till och med på lite "galoppiruetter". "Passagen" blir bara bättre och bättre och det är så roligt att känna vilken kraft Elvi har i sina rörelser nu.
 
Varför jag använder " tecken är för att det är inom vår kunskap och vårt synsätt. Jag kan tänka mig att personer som skulle se oss inte alls tyckte att det var passage eller galoppiruetter.
Men man kan väl få drömma, right?
 
Jag får även tacka för en kommentar som berömde min sits, det kanske behövdes nu då jag senast idag kände att det var jag som förstörde för Elvi med min kassa sits.
När jag kom hem från Skåne var jag så stark i hela min kropp, men inte längre. Fördelen med att jobba i stall är definitivt den träning man får, sen mycket annat också förstås, men framförallt träningen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0