15 December

Det närmar sig jul med stormsteg.
Ingen julkänsla har jag, inte speciellt taggad på det heller.
 
Igår var jag och Mamma på Ullared. En bussresa tillsammans med Buss-Åke fick det bli!
Denna resa var planerad sedan länge.
Det blev bara nödvändiga och bra saker. Man har vant sig nu hur man ska lägga upp sin shopping nu när man åker till Himmelriket Ullared.
I början köpte man allt, skit som icke skit. Men nu köper man endast det viktiga och nödvändiga sakerna.
Jag går ju loss på hästavdelningen varje år, är oundvikligt. Men det är ju så roligt!
Fick med mig riktigt bra saker hem och sådana som jag verkligen behövde och som jag inte kommer undan billigare med hemma.
 
Elvi har jag börjat rida med kandar. Vilken skillnad det är! Nu börjar det till och med kännas roligt att rida igen.
Hon tog det riktigt bra och nu rider jag helt "normalt" med det. Något kortare pass än så länge.
Imorgon ska jag ta med sakerna jag köpte till Elvi på Ullared och testa lite!
Hon fick bl.a. ett nytt regntäcke med hals, schabrak med lite bling på och sedan två grimmor. Ja, det var väl lite av det jag köpte i hästväg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0